09-02-2018 - Estivella port del compte
10-02-2018 - Aransa - Refugi Estanys de la Pera
10-02-2018

Travessa Planoles – La Molina
Deixem el cotxe a la Molina i agafem el tren de les 7:10 cap a Planoles. Volem aprofitar la llevantada, llàstima que el temps serà mogut, anuncien sol però un vendaval important. Sortim de l’estació de tren esquís als peus i anem cap al camp de futbol, atravessem el riu per un pontet i seguim un camí que marca Nevà. De seguida però anem cap a l’alberg Marista, passem pel darrera i enfilem pel bosc de pins fins trobar una pista que ens durà fins a nevà. El vent és fort però dins del bosc es pot aguantar. Molta neu però fins a Nevà bastant encrostrada i no ens enfonsem gaire.
Travessem Nevà, el poble està literalment colgat de neu, algun carrer net de neu però la majoria impracticables, una veina ens diu que hi van caure 80 cm. Seguim amunt per una pista que al primer tram hi ha roderes de tractor, al cap de poc ja hem d’obrir traça enfonsant-nos de valent, neu pols seca i el vent que no afluixa. Arribem al coll del Remoló i girem a la dreta cap al Pedra Picada, vistes espectaculars a totes bandes, el Ripollès i el Bergadà tenen un bon mató de neu. Baixem fins al collet de Castellar, ara el vent ja és infernal, sempre pel vesant sud caranejant fins que a la Pleta Roja on decidim baixar cap a la carretera saltant-nos el pic de la Creueta, la carretera està ben colgada de neu, al Coll de la Creueta el vent segueix bufant, volíem anar cap a Puigllançada però decidim seguir carretera fins als Alabaus, remuntem fins a Costa Rasa i baixem per pistes fins a Coll Sisè, després anem a buscar l’antiga cadira i baixem fins a l’estació amb bona neu pols.